jump to navigation

Grattiskort med solsken 14 juli, 2012

Posted by Elin in Designteam, Kortmakeri.
trackback

Good Day Sunshine heter en serie papper från W R Memorykeepers – och dessa papper känns verkligen som just solsken. Milt, mjukt, varmt solsken. När jag såg papprena i webbutiken tyckte jag det var bleka och tråkiga men när jag fick se dem ”live” blev jag genast förtjust i dem.

Här har jag använt papperet Sandra på ett födelsedagskort åt en härlig nybliven 75-åring jag har förmånen att känna. Halsbandet jag knåpat ihop som present går i beige så jag ville ha ett kort i bleka färger som matchade.

Dekorerade gjorde jag med en vacker, detaljerad Rub-On i form av en blomma, spets och band som jag häftade fast samt ett gäng utstansade fjärilar – födelsedagsbarnets favorit. Fjärilarna fick lite grön bling i mitten. Slutligen fäste jag bokstäver och siffror för att skriva ”Britta 75”. Just detta, att kunna skriva mottagarens namn, tycker jag är en av höjdpunkterna med att göra egna kort. Folk blir allt så glada och känner att kortet är gjort till just dem.

Både kort och halsband blev uppskattat av mottagaren som nyligen hade ett fantastiskt födelsedagskalas i sin dotters trädgård. Den yngsta gästen var bara några månader och den äldsta 85 – underbart!

Ha det gott!
Elin

Material
Cardstock
We R Memorykeepers – Good Day Sunshine – Sandra
Rub-ons – Classic Flowers
Vit bomullspets
Grönt satinband
Martha Stewart  stans Royal Butterfly
Gröna blingstenar
Siffror och bokstäver ur egen gömma

