jump to navigation

Smutsig layout med många lager 20 juli, 2012

Posted by Elin in Designteam, Layout, Scrapbooking.
trackback

Det barn som oftast dyker upp på mina layouter är min systerson Theo. Den här gången har jag scrappat ett foto från en dag i början av året när vi byggde rymdskepp av lego. Jag gillar hur rymdskeppet är i fokus på den här bilden och Theo är lite oskarp.

Layouten har jag byggt upp genom att använda många lager. Basen är ett vitt cardstock som jag sprayat på över två olika stenciler. Sedan har jag skvätt färg, använd Distress Stain och penna längs kanterna, samt stämplat med en sifferstämpel. Många bitar mönstrat papper, en tag och en bård från ett die-cut ark ligger under fotot som jag har bundit ett mockaband runt. Resten av bården har jag fäst högt upp till vänster på layouten tillsammans med en bit spets och några halvpärlor.

För att ta upp rymdskeppstemat och känslan av att bygga använde jag en hel del metalldekorationer: kugghjul, öljetter och dekorationsnålar, samt halvpärlor i färgen pewter. Jag har också använt häftapparat på flera ställen.

Det här blev en ganska ”smutsig” layout, nästa gång kanske det blir rent och i pastellfärger – det är härligt att testa olika stilar!

/Elin

Material
Cardstock
Stencil Chevron från TCW
Stencil Ledger från TCW
Glimmer Mist från Tattered Angels
Brun och svart penna
Distress stains
MME – Andrea Victoria – Black Beads
MME – Andrea Victoria – Wishing Flowers
MME – Andrea Victoria – Die-Cut ark
KaiserCraft – Madame Boutique – Petticoat
KaiserCraft – Sweet Nothings – Sincerely
Etikett / tag
Tiny Alpha Stickers – Wheatgrass
Spets
Ljusbrunt mockaband
Metallfärgade öljetter
Dekornål – Vintage Guld
Kugghjulsdekorationer i metall från Tim Holtz
Halvpärlor Pewter
Häftapparat
Clearstamps – Numbers

