jump to navigation

Sparsamma kort 24 juli, 2012

Posted by Pyssloteket in Kortmakeri.
trackback

 

 

Jag gillar att göra åt hela pappret, och slippa spillbitarna, när jag gör kort så oftast gör jag flera kort som är snarlika för att göra åt pappret.

Till de här två 6×6-korten har jag använt ett cardstock, och ett mönsterpapper.

Jag har skurit en bit 15×15, det är baksidan av pappret. Sedan har jag skurit en bit ca12x12 och använt framsidan av pappret. Fram och baksidorna på ett papper matchar ju oftast varandra himla bra:

Då får man ju några remsor över, och så kan man inte ha det. Så de remsorna har jag använt som dekoration inuti och på baksidan av kortet.

Det som är använt till de här två korten är:

1 Cardstock
1 Mönsterpapper – My Mind’s Eye – Indie Chic – Saffron – Birds Batik
Stämpel – Inkido Tusen Tack
StazOn – Jet Black
Distress Dyna – Walnut Stain
Edge Scraper
Blommor – Rosor

/Anna

 

