jump to navigation

Egen bakgrund -fortsättning 25 juli, 2012

Posted by karinsg in Designteam, Teknik.
trackback

I måndags visade jag hur jag gjorde för att komma så här långt

Sen fortsatte jag mitt skapande helt utan planer faktiskt…det bara växte fram

Här har jag strukit på med ordentligt utspädd gesso över hela alltet. Det är därför det är så viktigt att försegla överföringen med gelmedium annars så löses det upp av vattnet man använder. Nästa steg är att lägga till lite färg.

Här har jag även strukit ut gesso överallt som jag sedan torkar bort!

Stämplade lite och sedan kändes bakgrunden färdig!

Den hamnade på en canvasduk och det slutliga resultatet blev denna tavla till en kompis som ”istället-för-en-blomma-gåva”.

Tack för mej för den här gången! På återseende! /Karin

Blir ni sugna på att prova på detta själva så kommer jag utifrån intresse hålla kurser i mixed media under hösten. Hör av er till Anna så får vi se vad vi kan hitta på! Håll även utkik i kurskalendern!

Kommentarer

1. lisa/b.creative - 26 juli, 2012

Skit snyggt! 🙂 tack för inspirationen…du kommer att bli en bra kursledare! xxlisa


Sorry comments are closed for this entry

