jump to navigation

Fler alster av egengjord bakgrund 30 juli, 2012

Posted by karinsg in Designteam, Kortmakeri.
trackback

kommer här!  Det första kortet är gjort med samma princip som här. Men här stämplade jag bara med distress ink tumble glass med en av mina absoluta favoritbakgrundsstämplar; Papillon av Tim Holtz of course! 🙂 Paljettband i matchande färger, en utstansad fjäril (Tim Holtz movers & shapersdie) och en titel med glossy accent så kändes det klart! Titeln är utstansad i alfat Paperdoll (privat) även det från ett papper jag gjort själv med hjälp av akrylfärger och stämplar. Sydde runt om och trasslade in den överblivna tråden i titeln.

Så här såg pappret ut som jag använt till titeln:

Här har jag gjort liknande bakgrunder som fått utgöra stommen till enkla kort.

