jump to navigation

Sparsamt kort 2 31 juli, 2012

Posted by Pyssloteket in Kortmakeri.
trackback

Jag gillar att göra åt hela pappret, och slippa spillbitarna, när jag gör kort så oftast gör jag flera kort som är snarlika för att göra åt pappret.

Till de här tags-kortet har jag använt ett halvt mönsterpapper från MME, deras papper är av tjock cardstockkvalite så man kan göra ett kort direkt utav mönsterpappret.

Jag har delat pappret så jag har en bit som är 30×15, så då kan jag göra 2st lika kort eller använda den andra halvan till att göra ett annat kort. Fram och baksidorna på ett papper matchar ju oftast varandra himla bra, på det här valde jag ett papper med lugn baksida så jag skulle kunna använda det att skriva min hälsning på, annars kan man sätta dit ett enfärgat papper att skriva på.

Så här ser kortet ut:

Och när man tagit ut tagen:

Och på baksidan:

 

Det som är använt till det här kortet är:

Fiskars skärmaskin
1 Mönsterpapper – My Mind’s Eye – Indie Chic – Nutmeg – Boy Southwest

Colorbox – Chalk Dark Brown
Blommor – Rosor
Spets
Band

/Anna

