jump to navigation

Kliva upp tidigt? 2 augusti, 2012

Posted by pysselmalin in Designteam, Layout.
trackback

.. det är ju något jag normalt inte gör om jag inte måste. Men kanske borde man göra det oftare? Ta med sig kameran och sätta sig på cykeln och ge sig ut för att se dagen vakna. För den ser annorlunda ut än på dagen. Det är en sak som är säker.

Idag bjuder jag på en LO från en mycket tidig sommarmorgon för flera år sedan. Det var änders snattrande som väckte mig och jag kröp ur tältet med kameran. En underbar syn mötte mig!

Bokstäverna är utstansade med min nya favvo-die Wordplay! Tejpade pappret på hård kartong med dubbelhäftande tejp och stansade sedan ut, vips har man egna thickers! Lite distressink på kanterna och ett lager crackle accents ovanpå.. så snygga blir dom! De små bokstäverna är ett minialfa från Glitz (?).

Kuvertet som tagen sitter i är också den skapad med en die från Tim Holtz, mycket användbar! Blommor finns i mängder av färger och former i butiken och det gör också alla brads. På bilden en liten kattbrad!

Den svarta spetsen är bara såå snygg, älskar den! Bakgrunden fick sig en omgång med glimmer mist och en prickig stencil/mask! Mönsterpappren kommer från KaiserCraft och Timeless  Collection.

Materiallista:

cardstock

mönsterpapper KaiserCraft Timeless collection

blommor

snöre (bakers twine)

spets

dies

glimmer mist

mask från Crafters Workshop

minialfa

metalldekorationer

Ses snart igen!

/Malin

