jump to navigation

Harlequinmönster och en flamingo – en sommarlayout 3 augusti, 2012

Posted by Elin in Designteam, Layout.
trackback

När jag senast var i butiken och hälsade på Anna höll hon på att packa upp härligt färgstarka papper från KaiserCraft. Kollektionen hette Pina Colada och Anna skickade med mig några av pappren hem.

Det första jag valde att göra något med syns här under och heter Banana Leaf. Eftersom jag ville att det härliga motivet med djuren och bladen skulle överlappa mitt foto satte jag saxen i pappret. Och saxen är inte vilken sax som helst utan min älskade supersax från Tim Holtz. Den är så skön att klippa med!

Som bas valde jag ett kraft-färgat cardstock som med hjälp av spray och en stencil fick ett harlequinmönster. Sedan limmade jag fast mitt foto samt den del jag klippt ur det mönstrade pappret. Efter det var det dags för dekorationer. I det övre högra hörnet gnuggade jag fast en rub-on. Det är smidigt att de sitter på ett genomskinligt ark så att man kan se hur motivet gör sig på layouten / kortet innan man gnuggar fast det. Här valde jag en fjäril.

Efter lite bling, en dymoremsa med text, spets och en blomma är sidan färdig.
Som vanligt kan du klicka på bilderna för att se dem större.

Hoppas att ni har lika sköna dagar som jag och min syster hade på fotot!

/elin

Material:
Sax från Tim Holtz – Anna kan ta hem den om önskemål finns
KaiserCraft – Pina Colada- Banana Leaf
Kraftfärgat cardstock
Harlequinstencil
Turkos mist
Rosa och turkosa blingstenar, rosa halvpärla
Snurklor av vita halvpärlor – privat
Blomma – privat
Glimmer Glam Mermaid på blomman
Dymoremsa
Rosa fotohörn – privat
Rub-ons – Classic Flowers
Spets

