jump to navigation

Glada gula färger 4 augusti, 2012

Posted by babsan74 in GästInspiratörer, Kortmakeri.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Det har kanske inte undgått följare av den här bloggen att jag gillar glada, starka, färger och gult är en av favoriterna. Därför blev jag lite extra glad när jag hittade resterna från ett äldre DT-kit (vilket jag tydligen städat undan) som innehöll övervägande gult och rött. Det blev ett kort till en riktigt god vän ❤ Stämpeln är min privata men resten av materialet hittar du på Valhallavägen eller i en webshop nära dig.

Vit cardstock

MME – On the bright side ”Yellow chevron” (baksida)

Core’dinations (tror att det är White wash – Butter churn) som jag kört i en embossfolder och slipat med lite sandpapper för att få fram kärnfärgen.

Cardstock Dotted Swiss – Honey

Motivet är inramat med hjälp av distressdynor (Mustard seed, Wild honey & Vintage photo), har använt en Ink blending tool för att färga in, och avslutade med att stämpla Inkadinkado-stämplar, Dot flourishes, runt kanten.

Röd webribbon fick bryta av mot allt det gula.

Träramen är en die cut i trä och kommer från Studio Calico. De finns i fysiska butiken liksom plasthjärtat. Gul bling, röd/vit bakers twine och några blommor fick sätta pricken över i.

Tack för titten / Babsan

