jump to navigation

Sommar sommar sommar 15 augusti, 2012

Posted by Elin in Designteam, Layout.
trackback

Sist jag bloggade visade jag en layout med pappret Banana Leaf från kollektionen Pina Colada. Idag blir det en layout med pappret Sunrise ur samma kollektion. Med ett sånt här papper krävs inte mycket för att man ska ha en färdig layout. Ett foto och lite dekorationer – sedan är det klart.

Jag tog fram stencilen Sunburst från The Crafters Workshop och fyllde den vita cirkeln med gula strålar. För att ha kontroll över färgen valde jag att använda distressdynor och Ink Blending Tool istället för mist som annars är min absoluta favorit. Sedan fäste jag mina två foton, en text med bokstavsstickers och slutligen lite blommor, snurklor, bling och fjärilar. Ibland går det fort. Och jag bara älskar det här färgstarka, lekfulla pappret!

/elin

Material:
KaiserCraft – Pina Colada- Sunrise
Stencil  Sunburst från The Crafters Workshop
Ink Blending Tool
Distressdynor Mustard Seed och Squeezed Lemonade
Tiny Alpha Stickers – Toffee Apple
Gröna halvpärlor, gula blingstenar
Fjärilar stansade med olika Martha Stewart-stansar målade med Glimmer Glam Mermaid
Diverse blommor målade med Glimmer Glam Pink Lipstick
Elegant Flourishes från Tim Holtz  stansade i grön wellpapp

