jump to navigation

Jag håller inte på med sånt här! 21 augusti, 2012

Posted by babsan74 in Altrat, GästInspiratörer.
Tags: , , ,
trackback

(Klicka på bilderna så blir de större)

Sånt här altrande och sånt, alltså. Men när jag städade bland pysslet härom dagen så insåg jag att jag har tre olika anteckningsböcker, alla bara påbörjade, där jag samlat skisser och sånt jag stöter på i cyberrymden. Praktiskt? Not! Så jag tog en gammal anteckningsbok och skred till verket.

Eftersom den hade tryck på framsidan (föreställande ”det vinnande konceptet” på makens arbetsplats!) så började jag med att täcka den med två lager gesso. Därefter blev det papper från Echo Park, washi tape, mist, mera gesso, stencil från Crafters workhop, akrylfärg i egenkomponerad nyans, stickers från samma Echo Park-serie, bakers twine, egentillverkade vimplar… å…. lite bling. Jag gjorde även ett matchande bokmärke som jag knöt fast med band och bakers twine. Jag har täckt alltihopa med ett lager multi-medium i förhoppningen att boken ska bli lite mer stryktålig.

Altra nåt du också, det är roligare än man tror😉

Tack för titten / Babsan

Kommentarer

1. Gamla favoriter | Pysslotekets Inspirationsblogg - 16 mars, 2013

[…] på papper framför mig. (Jag ritar alltid av skisser jag hittar på nätet i en bok som jag altrat för syftet.) Just skisser är min största inspirationskälla. Vad är […]


Sorry comments are closed for this entry

