jump to navigation

Läsa bok och kapsyltips 22 augusti, 2012

Posted by Elin in Designteam, Layout.
trackback

Att läsa högt för barn är något av det mysigaste som finns tycker jag. Det är som att upptäcka någonting tillsammans, som att resa. På det här fotot läser jag för min älskade systerson och rubriken fick kort och gott vara läsa.

Basen är ett kraftfärgat cardstock som jag gjort cirklar på med hjälp av gesso och locket från burken. Vit akrylfärg går naturligtvis lika bra att använda.  Sedan stansade jag olika stora cirklar ur några papper från serien Good Day Sunshine. Jag limmade fast cirklarna, fotot samt två samlingar med blommor på layuten. Sedan dekorerade jag lite mer med två rub-ons, en halvpärla samt ett kapsyl med en bild i innan jag limmade fast lite text och en rubrik.

Kapsylen gjorde jag platt genom att veva den genom min Cuttlebug. Jag använde en a-platta och en c-platta.

/Elin

Material:
Kraftfärgat cardstock
Gesso
We R Memorykeepers – Good Day Sunshine – Donna
We R Memorykeepers – Good Day Sunshine – Sherry
We R Memorykeepers – Good Day Sunshine – Sandra
Rub-ons – Classic Flowers
Cirkelstansar
Tiny Alpha Stickers – Chocolate
Diverse blommor
Brun halvpärla
Kapsyl
Bottle cap image
Privata bokstäver
Grönt organzaband

Kommentarer

1. karinsg - 9 september, 2012

Oh jag gillar den här så himla mycket Elin! Får pinna den till Pinterest så jag inte tappat bort den
Kram

2. Grattiskort med stilig dam « Pysslotekets Inspirationsblogg - 28 september, 2012

[…] blev det färdiga kortet. Kapsylen har jag plattat till i min Cuttlebug som jag beskrev i det här inlägget. Sedan la jag i en text och täckte över med Glossy Accents. Övriga dekorationer är bland annat […]


Sorry comments are closed for this entry

