jump to navigation

On the Sunny Side 27 augusti, 2012

Posted by karinsg in Designteam, Layout.
trackback

heter serien från My Minds Eye som die-cut arket jag använt här kommer ifrån. Jag började med att dämpa ner ett mönsterpapper (tyvärr slut) med en stencil i båda storlekarna och gesso. Färgade in en kakservett som typ den här med Dylusion. Sedan har jag frossat loss i dekosarna 🙂 några satte jag på distanskuddar för att få lite dimensioner i layouten. Vimplarna band jag ihop med lite bakers twine och satte dit titeln med bokstavsstickers. I stort sett alla die-cuts jag använt har jag lyft fram genom att rita med en vit penna runtom. För att rama in layouten sydde jag med maskin runt om.

Nu dröjer det kanske förhoppningsvis tills ni få se mej här igen men man vet aldrig… är som sagt produktiv just nu 🙂

 Som Donna Downey säger i en av sina stämplar: ”to create is to breathe. Live a life inspired!”

Hej så länge!

