jump to navigation

30 augusti, 2012

Posted by pysselmalin in Altrat, Designteam, Scrapbooking, Teknik.
trackback

Hej hej! Idag bjuder jag på en tavla gjort på en ”mdf-ram” som Anna har i butiken!

Jag började med att grunda hela ramen med gesso i två lager. Valde detta istället för akrylfärg för jag ville ha en matt yta, har man inte gesso så köper man det eller använder akrylfärg. =)
Jag gick sedan loss på hela ramen med stämplar, masker, sprayer och de oranga prickarna är stämplade med akrylfärg och bubbelplast!

I botten på ramen har jag placerat ett par olika papper från MME Indie Chic serien. Otroligt mångsidiga papper, jag skulle tro att de allra flesta hitta något papper de gillar där.  Efter att jag fäst foto gick jag loss med lite vit akrylfärg ute på kanterna för att mjuka upp gränsen mellan foto och bakgrunden.

Rosor finns i mängder i butiken, jag älskar de här stooora ljust gula rosorna! Bokstäverna ”NY” är utstämplade med Timpans die ” Wordplay. De små vita bokstäverna kommer från ett minialfa som slutat tillverkas, men många liknande finns i butiken! Precis under årtalet 2011 satte jag lite tissue tape från tim holtz.

Det är lite svårt att se men jag limmade fast ett antal småskruva lite här och där också. För skruvar och bultar fanns det mååånga i Brooklyn Bridge..

Materiallista:

– mönsterpapper från MME Indie Chic

– rosor

– stämplar från bla kaisercraft

– metalldekos

– akrylfärg

– gesso

– masker från TCW

– moccaband

– die från tim holtz (Wordplay)

– tissuetape

Ses snart igen!

/Malin