jump to navigation

Grattiskort 31 augusti, 2012

Posted by Elin in Designteam, Kortmakeri.
trackback

Ofta ofta glömmer jag bort alla mina fantastiska embossingfoldrar. Det är synd för de är så lättanvända och ger ett snyggt resultat. Nu har jag i alla fall plockat fram en av dem och gjort ett kort. På övre delen av kortet har jag en bit torrembossat papper där jag förstärkt mönstret med en distressdyna. På kortets undre del har jag en bit mönstrat papper. Skarven mellan pappren har jag dolt med två band. Sedan dekorerade jag med en stor blomma, en fin metallblomma, lite halvpärlor och en dymoremsa med text.

Hoppas att du får lite tid för pyssel i helgen!
Elin


Material:
Embossingfolder från ProvoCraft, Textile Texture
MME – Andrea Victoria – Black Beads
Grönt organzaband
Svart satin från tröjan jag hade på mig
Brun blomma
Brad i mitten av blomman
Metallblomma
Vita halvpärlor
Dymoremsa
Distressdynan Evergreen Bough från vinterfärgerna

Kommentarer

1. Cicci/Trollmor - 31 augusti, 2012

Fiiint! Mina embossingfoldrar används oxå allt för sällan. Det får det bli ändring på! tack för inspirationen!


Sorry comments are closed for this entry

