jump to navigation

Art journal 7 september, 2012

Posted by Elin in Altrat.
trackback

En Art Journal, en bok för kravlös lek med färg och form, för att testa nya tekniker, för att fånga tankar och känslor, att föra dagbok i. Möjligheterna är många och reglerna lyser med sin frånvaro – du kan använda din art journal precis hur du vill.

Jag rotade fram en gammal anteckningsbok med textilklädda pärmar och blanka sidor. Det första jag gjorde var att med sprayfärger och stenciler skapa mönster på pärmarna. Sedan blandade jag grå akrylfärg med modeling paste för att få den lite tjockare och duttade blandningen över stencilen Peacock Feathers. När det torkat arbetade jag vidare med min bok. Med dynan StazOn som fäster på så gott som alla material stämplade jag lite olika stämplar, jag skvätte Glimmer Glam i olika färger och jag skrev Art Journal med Tim Holtz små bokstavsstenciler –  Stencil Type.

Nu har jag en färdig bok för lek och experiment – gör en du också!
/Elin

Material:
Mini Peacock Feathers
Mini Circle Grid
Mini Harlequin
Sprayfärger från Tattered Angels och Dylusions
StazOn stämpeldyna i färgen Jet Black
Modeling paste
Grå akrylfärg
Glimmer Glam i färgerna Pink Lipstick, Mermaid och Chandelier
Stencil Type från Tim Holtz
Stämplar från Dylusions, arket Basic Backgrounds samt en privat spetsstämpel från KaiserCraft och Numbers från KaiserCraft

Kommentarer

1. Jeanette - Tettiz - 7 september, 2012

Åhå! Blanda modelling paste med akrylfärg – schmart!! Det hade jag inte tänkt på – will testa!!😀

2. Art journal-sida | Pysslotekets Inspirationsblogg - 5 april, 2013

[…] höstas visade jag min art journal i ett inlägg, du kan se det här. Nu kändes det som att det är hög tid att visa något jag gjort i boken också, inte bara […]


Sorry comments are closed for this entry

