jump to navigation

Double Dot 10 september, 2012

Posted by karinsg in Designteam, Layout.
trackback

heter underbara papper i olika färger från Bo Bunny. Jag har gjort två LOs i olika stilar då jag använt både fram och baksida. Först ut en mer grafisk och enkel design gjord på en framsida. Jag har återigen använt stickers från EPs serie Note to self som dekorationer. Naturligtvis har jag använt en stencil och mistat med glimmer mist!🙂 Mitt senaste Timpaninköp Pocket Envelope (om du ber Anna tar hon hem en åt dej!) kom till användning och så har jag sytt en himla massa med symaskinen! Titeln har jag gjort med de ack så användbara stickersbokstäver som finns i mängder av varianter på Pyssloteket! Just de här hade jag i mina egna gömmor….

På nästa LO har jag använt en baksida, lika snygg den! Bakom fotot har jag använt mej av Timpans tissuetejp, sen har jag frossat i diverse dekosar från Prima och Tim Holtz. Har färgat in cheesecloth med en distressdyna och vatten. Titeln är i olika varianter av bokstavsstickers (har inte orkat stansa ut nått eget på sista tiden, lite bekväm av mej just nu ;)) Edgescrapern har fått jobba hårt på kanterna innan jag färgade in dom med vintage photo.

Kommentarer

1. jalmgren - 11 september, 2012

SÅ läckra layouter!! Underbart fina!!😀


Sorry comments are closed for this entry

