jump to navigation

Att så ett frö.. 13 september, 2012

Posted by pysselmalin in Altrat, Designteam, Layout, Teknik.
trackback

.. när man köper hus blir man som bekant med trädgård också. Jag är väl inte en superduperinbiten trädgårdsfantast men är iaf av den bestämda uppfattningen att om man ska ha en trädgård så ska man också sköta den… så det jag försöker göra just nu är att få den så lättskött som möjligt. Samtidigt som jag vill ha mkt blommor… går det? Vi får väl se..

I veckan har jag iaf samlat in massor med fröer från plantor jag tycker mycket om, fröer som ska sås till nästa år!🙂

Mycket frö blir det, så jag passade på att göra fröpåsar med Tim Holtz/Sizzix die Pocket Envelope. Kul att ge bort?

Själva påsen har jag stansat ut ur papper från MME Indie Chic, mycket finare papper som är lite kraftigare och passar bra till detta! =) Sen har jag dekorerat påsen med paperpen pluttar, blommor, pärlfloss och en vimpel med namn på fröerna som är i. Vimpeln är utsansat med Tattered Banners också den från Sizzix/Timpan.

Såhär fin är baksidan. Jag gillar hur man liksom snurrar ett snöre runt pluttarna för att stänga den. På det sättet kan man öppna och stänga flera gånger utan att ta sönder påsen. Vilket snöre man använder är ju upp till var och en..

Ytterligare en påse i annat papper, men även denna från Indie Chic. Blommorna var vita från början men jag färgade in den med dylusions spray i kulören Squeezed Orange.

 

Jag bjuder på en LO idag också. Gjord med bla samma papper som första fröpåsen!

Bakgrunden gjorde jag genom att använda masken Chevron från Crafters Workshop. Jag sprayade med två olika färger av glimmer mist från Tattered Angels. Själva klockan är en die från Sizzix/Timpan som heter Weathered Clock och är utstansad i röd cardstock.

Små bitar av läderrem, blommor, metalldekos, band och spets står för dekorerandet.

Ordet ”bär” är stansat ur kartong klädd med papper från indie chic, och har sedan fått ett lager glossy accent över sig. De små bokstäverna kommer från ett ark bokstavsstickers som jag köpt på Pyssloteket för ett tag sedan, tror inte de finns kvar dock.

Materiallista:

Indie Chic från MME

cardstock

dies

band/spets

blommor

metalldekos

dylusions

glimmer mist

mask från crafters workshop

paper pen

Ha det gott!

/Malin

 

 

