jump to navigation

Tävlingsinspiration och semesterförälskelser 21 september, 2012

Posted by zarischka in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Jag gillar skisser. Mycket! Extra mycket gillade jag Tettiz skiss till Pysslotekets lilla tävling (du är väl med och tävlar?) och jag kunde såklart inte låta bli att vara med och tolka. Utom tävlan, naturligtvis, men skoj var det!
Såhär ser LOn ut:

Materiallista:

Alldeles för lite journaling? Det är lätt att tro! Jag gömmer den, ser ni!
På baksidan har jag klistrat fast ett utskrivet ”nästan-a4” med följande text:

Lindos, Rhodos, 24/5-2012

På vägen ner från Lindos Akropolis, stötte vi på denna förtjusande lilla filur.
Jag hälsade naturligtvis artigt ”Hej, katten!” vilket besvarades med en glatt höjd svans och en veritabel gos-attack! Jag är sällan svårflörtad när det gäller fyrbenta kompisar, så jag gosade en stund (jag fick lyfta upp lille herr Mys mitt i kelningen eftersom vi stod mitt i den enda ”vägen” ner och där kom folk som jag inte tyckte skulle behöva trängas med min ansenliga rumpa för att komma ner på fast mark igen…) och ett par Ryska tjejer i närheten kommenterade att ”Awwww! So cute! He really loves you! ’Take me home with you!’ he says!” och de hade nog ganska rätt, för när jag försökte gå igen, ställde han sig resolut på mina fötter. Jag tog ett steg, så att hans framtassar halkade ner, och då omstrukturerade han sig omedelbart igen.
Fotparkering!
Ingen går någonstans!

…jag kan inte påstå att jag INTE funderade allvarligt på att stoppa ner honom i väskan och ta med honom hem.

Normala människor kanske inte blir förälskade i fyrbeningar på det här viset, men jag hoppas att ingen dömer mig om jag erkänner att jag föll pladask – och att jag fortfarande tänker på honom ibland och önskar att han kommit hem med mig.😉

Ha en fin helg!
xoxo,
Zarah

Kommentarer

1. Jeanette - Tettiz - 21 september, 2012

Underbart härlig LO – så ”stökig” och läcker!!! Jag förstår dig vad gäller den lilla pälsbollen – katter har nånting som får även mig att smälta.❤


Sorry comments are closed for this entry

