jump to navigation

MME ”Indie chic – Ginger” 22 september, 2012

Posted by babsan74 in GästInspiratörer, Kortmakeri, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , , , , , , , ,
trackback

I mitt senaste DT-kit från Anna så ingick bl a finfina papper från My mind’ s Eye-serien ”Indie chic – Ginger”, finns både som 6″-block och lösa 12″-ark i butiken. Papperna har en lite tjockare kvalité som jag tycker känns ganska lyxig på nåt sätt, jag gillar dem stenhårt.

 

 

Den här LOn har ett foto där jag kombinerat tre olika bilder med hjälp av appen Picturegrid, ett effektivt sätt att få med flera foton på samma LO. Jag har alltid svårt att scrappa med mer än än bild, särskilt om de är fullstora. På ett ljusgrått cardstock har jag använt min chicken wire (reversed)-stencil infärgad med distress ink, pumice stone. Papperet är baksidan av ”Direction brocade” och sen har jag även använt svart satinband, svart webribbon och en bit ljusgrå sammetsband (som jag inte hittar i webshoppen men som bevisligen finns i butiken). Stjärnorna har jag stansat ut med Nestabilities dies i svart cardstock och sen lagt på Inka gold, graphite. De små bokstäverna kommer från Kaiser  och de större är mina privata men de kommer från Adorn it och heter Sleek. Visst tycker vi att Anna ska ta hem såna?!

Till kortet har jag stansat cirklar och kvadrater med Nestabilities och QK-dies ur ”Direction brocade”. På bakgrunden, strawfärgad cardstock, har jag gjort ränderna med Inka gold, graphite, och Glimmer glaze, pewter och dropparna är också glimmer glaze, pewter och orange crush (den senare finns tyvärr inte i butiken). Jag stansade en remsa ur svart cardstock med en Martha Stewart-punch och monterade mellan lagren. Hjärtat & pilarna kommer från Studio Calico (tillfälligt slut i butiken). Jag har färgat in dem med inka gold, glimmer glaze och avslutat med glossy resp. crackle accents.

Tack för titten! /Babsan

 

