jump to navigation

Magnolia Grove 24 september, 2012

Posted by karinsg in Designteam, Kortmakeri.
Tags: , , ,
trackback

heter en serie från KaiserCraft som låg i ett DT-kit som Anna skickade till mej häromsistens. Inte riktigt papper som jag skulle valt själv men när man får dem så här i ett kit så sätter de igång inspirationen. Den här gången blev det ett par kort!

Här har jag använt arket Romantic. Fjärilar och fågel är rub-ons som Anna skickat med. Labeln har jag stansat ut ur två av Timpans dies (Styled labels & mini labels set) och doodlat med en svart penna runt. Ett par rosor som jag färgat in kanterna med distress stains aged mahogany och en gullig ängelcharm i sidenband fick bli pricken över iet! Stämpeln är privat och kommer från Donna Downey.

På nästa kort använde jag arket Lavish

Även här har jag används rub-ons (se ovan länk) och har kompletterat med en fågel från Tim Holtz Shabby French CMS 087. Sidenband i olika bredder, blommor och blader, en charm blev dekorationen. Thickersbokstäverna som kommer från mina egna gömmor är infärgade med Distress stains forest moss.

