jump to navigation

Grattiskort med stilig dam 28 september, 2012

Posted by Elin in Kortmakeri.
trackback

Det är lätt att fastna i att använda stämplade motiv som fokuspunkt på kort tycker jag. Här försökte jag gå ifrån det genom att använda en bit av ett mönstrat papper istället. Jag skar ut en bit med en stilig dam på från det här papperet.

Jag färglade damen med Distress Ink utspätt med vatten.

Såhär blev det färdiga kortet. Kapsylen har jag plattat till i min Cuttlebug som jag beskrev i det här inlägget. Sedan la jag i en text och täckte över med Glossy Accents. Övriga dekorationer är bland annat blommor, band, pärlfloss och brads. Som vanligt finns en komplett materiallista i slutet av inlägget.

Pyssla lugnt!
Elin

Material:
Cardstock
KaiserCraft – Madame Boutique – Petticoat
MME – Andrea Victoria – Wishing Flowers
Distress Ink
Svart och beige cardstock
Cirkel från MME Andrea Victoria Die Cuts-ark
Gula satinblommor
Brads
Kapsyl
Ljusgul pärlfloss
Beige organzaband
Dymoremsa med text
Bottle cap image
Glossy Accents

