jump to navigation

Saker att minnas! 11 oktober, 2012

Posted by pysselmalin in GästInspiratörer.
trackback

I helgen som var blev vi bortbjudna på middag. Trevligt! Det är alltid roligt att ha med sig något så jag knåpade ihop en anteckningsbok. De har en son som är ett par veckor äldre än våra små. De säger ju inte så mycket roligt än, eller de säger inget alls, men de har börjat göra roliga saker och innan man vet ordet av kommer det väl saker ur munnen också. Man säger ju alltid att man ska komma ihåg sånt, men det gör man ju inte. Så vad passar väl bättre än en bok att skriva ner allt i?

Papprena är från serien Craftsman. Underbara papper! De finns både som 12×12 och som 6×6 block!

20120923-083531.jpg

Jag började med att klä två chipboardsidor med vit cardstock. Stansade sedan håll i ena kortänden med min Cinch. Det är en maskin som fungerar på samma sätt som bind it all, men är lite större och tyngre. Den gör också fler hål på samma gång. Perfekt om man gör större böcker. Osäker på om Anna kan ta hem den, ring och kolla!

Efter det klädde jag framsida och baksida med ett papper. Framsidan fick sedan ytterligare ett lager med ett papper där jag rivit, stansat och ruggat kanterna på måfå.

20120923-083540.jpg

Fotot på deras son stal jag helt sonika från mammans facebooksida. 😉 Lite blommor och tårtpapper, sen fick det vara bra!

Materiallista:
Cardstock
Primas kollektion the Craftsman
Blommor
Stans från Martha Stewart
Edge scraper
Spiraler till bind it all
Bind it all/The Cinch

The Cinch.

20120923-085037.jpg

Ha det gott!

