jump to navigation

Torrembossat grattiskort 12 oktober, 2012

Posted by Elin in Kortmakeri.
trackback

När min designerkollega Gunilla fyllde år fick hon det här kortet tillsammans med en liten present. Det är gjort med ett papper från Corde´dinations WhiteWash-kollektion, alltså ett papper med vit yta och färgad kärna, som jag torrembossat. Embossingfoldern heter Texture Script. Sedan gnuggade jag lite lätt med ett fint sandpapper på de upphöjda delarna för att få färgen att framträda lite mer.

Kvistarna är stansade med Tim Holtz Pine Cone-die, pappersblommorna är privata, metallblommor, brads, band, halvpärlor och charms kommer från butiken. När jag hade dekorerat färdigt kortet målade jag över hela med Perfekt Pearl utspätt med lite vatten för att få ett fint skimmer.

Ha det gott!
Elin

Materiallista:
Papper från Corde´dinations WhiteWash-kollektion
Embossingfolder Texture Script från Provo Craft
Kvistar stansade med Pine Cone-die
Metallblommor och brads från butiken
Pappersblommor, privata
Fjärilar stansade med Martha Stewart 3 in 1 Butterflies
Vitt organzaband
Berlocker
Dymoremsa
Perfect pearls, färgen pearl
Halvpärlor i färgen Teal

