jump to navigation

Läskig…? 23 oktober, 2012

Posted by zoegakatten in GästInspiratörer, Kortmakeri, Layout.
trackback

Visst var hon läskig, finaste Tuva…?🙂 Fotografierna är från förra året, när hon bara var 5 månader. Hon var inte utklädd någon längre stund, men visst var hon bedårande söt, även med horn?

Jag har scrappat med papper från Echo Park och serien The Apothecary Emporium. Papprena är dubbelsidiga och jag valde att bara använda sidor med svartvitt mönster, eftersom det orange inte riktigt gick ihop med fotografierna. De utklippta bitarna från pappret Apothecary Labels målade jag med Glimmer Glam, Tide Pool. Fjädrarna färgade jag med Chalkboard Glimmer Mist, Teal High Heal och jag tycker att det blev sååå läckert! Den runda lilla ramen och de små stjärnorna målade jag med Glimmer Glaze Pewter.

Material:

Cardstock

Mönstrade papper från Echo Park, The Apothecary Emporium- Catatonic, Haunted Forest och Apothecary Labels.

Glimmer Glam, Tide Pool; Chalkboard Glimmer Mist, Teal High Heal

Charms och dekorationer: uggla, plastram,

Fjädrar

Scotch Quick Dry Adhesive

Jag gjorde också ett snabbt och enkelt kort av papper från samma serie. Jag klippte ut ”syrup”-märket från Apothecary Labels och fäste det med 3D-kuddar ovanpå ett par olika papper och en bit Webribbon. Jag har färgat in kanterna med svart Fluid Chalk och jag fäste ”nätbandet” med hjälp av häftapparaten.

Material:

Mönstrade papper: Echo Park Apothecary Emporium – Alchemy PressApothecary Labels, Catatonic

Webribbon, Sunset Orange

ColorBox Fluid Chalk Charcoal

Jag hoppas att ni alla får en bra avslutning på oktober månad, oavsett om ni väljer att spöka ut er kring Halloween, eller inte!🙂

