jump to navigation

Crafters Corner: Tess 24 oktober, 2012

Posted by Pyssloteket in Altrat, Crafters Corner.
trackback
Så här skriver Tess om sitt alster:
Detta är en papplåda med nio fack som kan fungera för TE eller smått och gott som smycket eller rent av SAKER som jag stämplat på ett cardstock i naturpapper. Stämplarna är såna som sitter på små träklossar som jag sedan klippt ut och satt på distanskuddar för att få upp dom lite.
Jag har klätt asken med ett papper från Prima som kommer från Novel Collection och pappret heter Emotion. Jag har även klippt ut delar från ett annat i pappret som kallas Messenger.
Jag har använt en die från Whimsy Stamps som heter Dress form och på den stämplat med stämpel från samma fabrikat. Jag använder distress dynor i brun ton för att stämpla både detta och bokstäverna i ordet SAKER.
Jag har sedan dekorerat med rosor och av dera stjärlkar som jag nyper av med en tång och sedan vrider runt ett penselskaft så det blir spiraler limmar dit runt blommorna. Jag har även använt spets som min farmor en gång virkat och satt i två remsor. Jag har fäst hörn i brons i hörnen och använt en liten kklocka som fått litet band i sin lilla ögla. Ena sidan har jag även sprayat med Glimmer mist i tonen COpper för att få en liten annan variant på ena sidan med lite kopparton.
På kanterna har jag sedan kletat lite Gesso.
För mer inspiration kolla in Tess blogg, adressen är http://tess701.blogg.se
