jump to navigation

Buuuhuuu!! 25 oktober, 2012

Posted by pysselmalin in Övrigt, Designteam, Layout, Teknik.
trackback

Halloween är kanske inte riktigt fast förankrat här i sverige även om det kommer mer och mer. Men det hindrar ju inte att man skapar med alla de fantastiska papper som finns den här tiden på året!

Jag har jobbat lite med papper från MME lost and found Halloween, samt papper från ett block från Tim Holtz som heter Halloween Haunts. Halloween kan ju vara så mycket mer än pumpor, trick or treat och kostymer. Det är också spöken, våldnader och andra läskiga saker.

Jag valde att först göra en LO med ett läskigt foto från en av mina resor…

20121009-131112.jpg
Jag började med att smeta in ett område med modeling paste. När det torkat placerade jag ut lite papper, mitt foto och punchinella där jag ville ha det.
Jag målade dit ”pilar” med hjälp av en mask från TCW, men valde också att färga in och klippa samma mönster i ett annat papper och klistra dit. Fyllde i kanterna med en poscapenna för extra effekt. Jag sprayade också med dylusions svart spray genom punchinellan, punchinella funkar toppen som mask om man vill det!

20121009-131127.jpg
Döskallarna klippte jag ut och sen fick de ett lager glossy accent på sig. Embossade ett spindelnät i det nedre vänstra hörnet.
Bokstäverna klippte jag ut från en papper från Timpans block, satte dem lite omlott och doodlade kanterna med poscapennan.

Det andra jag vill visa idag är en liten ask. Liten och med enkla dekorationer, kanske perfekt för några fina chokladpraliner att ge bort om man bjuds på halloweenmiddag?

20121009-132707.jpg

Det var allt från mig idag! Lås er inte till Halloween med alla dessa underbara papper, endast fantasin sätter gränser!

Materiallista:

cardstock

MME Lost and Found Halloween Haunts

block från Tim Holtz

fjädrar

punchinella

glossy accents

paper pen

dylusionspray

embossingpulver

mask från TCW

poscapenna

modelingpaste

Ha det gott nu!
/Malin

Kommentarer

1. AnnaB - 26 oktober, 2012

O, det embossade spindelnätet är sååå läckert! Härligt!


Sorry comments are closed for this entry

