jump to navigation

Allra sista 27 oktober, 2012

Posted by babsan74 in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , ,
trackback

Idag blir visar jag upp ett kort och en LO som jag gjorde med de allra sista resterna av mina Echo Park-papper ”For the record 2 – Documented”. Det är så små snuttar kvar att till och med en småländsk DT-mamma måste vara stolt😉

Till kortet har jag använt mönsterpapperna ”Dots” och ”Doily”. Distressrutan är gjord med distress stains, ”wild honey” och ”scattered straw”, och Inka gold ”old gold”. Sen tog jag en stencil från Crafter’s workshop, ”Cubist”, och målade med en lejongul akrylfärg och ovanpå det ett hyfsat tjockt lager crackle paint, ”rock candy”. När det hade torkat så stämplade jag en fin gammal bil från cArt-us med Archival dyna. (Att stämpla ovanpå crackle paint istället för tvärt om ger en rätt så häftig effekt, tycker jag.) Tyvärr köpte jag det sista bilstämpelsetet men det finns många andra fina här. Några blommor och Sprocket gears (från Ranger) fick bli dekoration tillsammans med foambokstäver som jag pimpade med Glimmer glam ”Stiletto”. (Glimmer glam seglar upp som en ny favoritprodukt tror jag minsann.)

Här har jag använt papperna ”Floral” och ”Dots” och några stickers från det matchande stickersarket. Bokstäverna som ser ut som alfapetbrickor kommer från den ursprungliga ”For the record”-serien men de finns tyvärr inte kvar i butiken. Hjärtan och pilar i trä kommer från Studio calico och är tyvärr också slut, men det finns fjärilar kvar! Pennan jag använt till stygnen kommer från Posca och är min favoritpenna: Tunn och bra spets, lagom flödig och så täcker det på det mesta. Den är super att skriva på cellofankuvert med, t ex.

Tack för titten! / Babsan

