jump to navigation

Tävlingsdags igen! 1 november, 2012

Posted by babsan74 in Jul.
Tags:
trackback

Nu tävlar vi lite igen tycker vi på Pyssloteket!

Till novembers utmaning vill vi att ni gör ett julalster. Det kan vara ett kort, en LO, ett altrat ljus, ett snyggt paket –  alla sorters bidrag är välkomna  (dock inte digitala sådana). Vi vill också att ni utgår ifrån den här bilden:

 Reglerna är enkla:

Skapa ett valfritt alster med inspiration från bilden. Det kan vara färger, former, upplägg… Du väljer. Ditt bidrag ska vara nygjort till den här tävlingen och du får inte delta i någon annan utmaning med det. Givetvis får du visa upp den i din blogg, länka gärna tillbaka till Pyssloteket🙂

Du mailar ditt bidrag till tavlingpyssloteket[snabela]gmail[punkt]com senast den 30 november. Förminska bidraget till ca 600 x 600 pixlar, tack, och döp filen till ditt namn. Skriv gärna en rad i mailet om hur just du tänkte kring bilden.

Vinnaren, som utses av Anna och designteamet, får – förutom äran – en liten överraskning med posten.

Lite inspiration från mig får ni här.

Först en layout där jag stansat ut 5 st julgranskulor med vanliga runda spellbinderdies i lite spillpapper. Två stycken embossade jag sen med olika embossfoldrar (båda är från ifjol men liknande finns i butiken).  Därefter målade jag fyra stycken med glimmer glam (Organic green, Mermaid, Golden goddess och Big apple). Den femte hade jag stansat ut i glittrig cardstock så den behövde inte mera bling. Som öglor har jag använt små säkerhetsnålar från Ranger som jag limmat fast på baksidan. Stämplarna är gamla som gatan, men kommer från Inkadinkado, och stämplade med distress ink, Pumice stone. Bokstäverna i dekorgummi har fått lite stickles, frosted lace, som lite piff.

 

Inspirationsalster nummer två följer samma koncept med julgranskulorna. Här har jag gjort dem genom att mista lite olika glimmer mist genom om hylsa från en toarulle. Efteråt ritade jag dit konturerna på kulorna och hänganordningen som fick lite matchande stickles. Stämpeln, från Stämpelkällan, köpte jag på Pyssloteket ifjol.

Tack för titten och hoppas vi får se måååånga bidrag i mailboxen!

/Babsan

Kommentarer

1. Cornelia - 1 november, 2012

Helt underbar LO! Gillar den jättejättemycket!!!

2. zarischka - 2 november, 2012

Kul – och vilka illa snygga exempel!😀

3. Anette - 11 november, 2012

Rolig utmaning!!!!

4. Authentique – Peaceful « Pysslotekets Inspirationsblogg - 17 november, 2012

[…] Ni kommer väl ihåg att det pågår en tävling? Vi vill gärna se just ditt […]

5. WIP – Work in progress « Pysslotekets Inspirationsblogg - 24 november, 2012

[…] Ni kommer väl ihåg att det pågår en tävling och vi vill gärna se just ditt […]


Sorry comments are closed for this entry

