jump to navigation

Plåta fotografen… 2 november, 2012

Posted by zarischka in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , , ,
trackback

När vi varit på semester, M och jag, kommer vi alltid hem med en halv baziljon nya foton – och cirka en tredjedel av dessa foton tycks föreställa oss, när vi fotograferar… M’s nya hobby är att fota mig när jag fotar andra människor. Jag tenderar att erbjuda mig att göra det, rätt ofta, när jag snubblar över par/familjer som vill föreviga sig på historiska platser. Det är ju trist om en ska fattas, menar jag! Så då lånar jag deras kamera och fotar dem – och M fotar mig.

Just på den här bilden är det ju inte jag som är motivet, dock – utan här står M och plåtar de vackra trappstegen/bänkarna på Rhodos Akropolis, medan jag roar mig själv genom att fiffa med skärpedjup och perspektiv. Ganska snyggt, inte sant?

Materiallista:
Cardstock
MME/Indie Chic – Peacock
MME/Indie Chic- Brocade
Echo Park/Fore the Record 2 – Chevrons
Tim Holtz Tissue Tape
Distress Re-inkers: Broken China och Tumbled Glass
Kraftpappret är baksidan på ett Tim Holtz-resist papper (jag fick några spillbitar och det är URENKELT att skära i!)
Dessutom penna, hemgjorda tags, snöre… och lite sånt.
”Knappen” har jag köpt av min kära vän Sasha Farina som har en etsy-shop för sånt.
Allt annat är från underbara Pyssloteket!

Så, nu till veckans lilla nyfikenhet (angående ämnet OVANFÖR layouten dårå…)
Hur gör ni? Har ni alltid motivet mitt i bilden? Leker ni med fokus och skärpa? Eller lämnar ni fotograferandet helt åt någon annan?

Fota mycket i helgen!
/Zarah

