jump to navigation

Note to self 3 november, 2012

Posted by babsan74 in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , ,
trackback

Jag blir alltid lika glad när jag öppnar ett DT-kit och hittar papper från Echo Park. Då vet jag att det inte kommer bli några problem att få ihop nåt att blogga. Den här gången fick jag papper från serien ”Note to self”, en serie i övervägande beige, brunt och rött.

Jag har använt ett kraftfärgat cardstock som bas och med hjälp av en pensel skvätt lite glimmer mist, ”suede”, på den. På (baksidan av) ”Numbers” har jag målat med vit gesso och sen stämplat en murstämpel från Prima med Staz-on ”Timber brown”. Framsidan av ”Numbers” och en bit ”Grid dots” fick sticka upp bakom fotot. ”Eze”, som borgen/orten heter, är bruna chipboardbokstäver från gömmorna som fått ett lager crackle paint, en omgång med ett sandpapper och sen distress ink ”walnut stain”. Undertitel, som är QK-alfat Harvest, har fått samma behandling. Mina träknappar kommer från Prima men jag har vänt dem med motivsidan neråt, ett bra sätt att bli av med de där ”inte riktigt lika fina som de andra” som brukar bli kvar🙂 Istället för snöre har jag trätt igenom en bit organzaband i hålen.

Tack för titten! /Babsan

