jump to navigation

Måla en ko! 6 november, 2012

Posted by zoegakatten in Altrat, GästInspiratörer.
trackback

Å, jag hade så många olika idéer kring vad jag ville göra med den fina kossan jag fick av Anna!

Tänk er kossan målad vit och sedan täckt med svart text. Eller tänk er en galet färgsprakande kossa, med lager efter lager av olika färger och kanske ett avslutande lager med färg som droppat ned längs med sidorna…! Mums! Eller en svart kossa, med vita doodlade mönster på. Eller en kossa med vingar. Eller en… ja, ni hör. Så där kan man ju inte hålla på för då blir det ju aldrig något gjort!

Till slut var jag tvungen att bestämma mig och sätta igång och då fick det bli en målad och doodlad kossa den här gången.🙂

Jag började med att måla kossan med akrylfärg. Har ni sett alla härlig akrylfärger som Anna fått in? Att välja bara en färg är en utmaning!

När färgen torkat började jag doodla. Jag är inget proffs, utan chansade lite… strecken är lite vinda och sneda, men det långt ifrån perfekta resultatet bekymrar mig inte. Jag tror på att bara fortsätta och hoppas på det bästa. :)För att få in liiiite, lite av andra färger gjorde jag små prickar i gult, grönt och rosa, mitt bland mina doodlade mönster.

Jag älskar Glimmer Glam! Som ett avslutande lager målade jag hela kossan med Glimmer Glam Chandelier. Den är genomskinlig och med ett fantastiskt glimmer och glitter. Förutom att det blir snyggt, så skyddas också de underliggande lagren när de täcks med Glam.

För att dekorera kossan lite till stansade jag ut några stjärnor i krympplast, färgade in dem med Archival Ink och krympte dem innan jag knöt fast dem på tråd som ett halsband till kossan. En fjäder som jag färgat med Chalkboard Glimmer mist fick också följa med.

Muuuu på er!🙂 Jag hoppas att ni har en bra vecka!

Anna

Material:

kossa, akrylfärg, Glimmer Glam Chandelier, krympplast, Archival Ink, fjäder, Chalkboard Glimmer Mist Polka Dot Pink 

Kommentarer

1. snojbi - 6 november, 2012

Men vad mysig kossan blev

Kraaaaaam

2. Jeanette - Tettiz - 7 november, 2012

Åh, vilken härlig kossa!!!!!

3. Linda - 7 november, 2012

Jättehäftig och annorlunda!


Sorry comments are closed for this entry

