jump to navigation

Crafters Corner: Tess 14 november, 2012

Posted by Pyssloteket in Crafters Corner, Scrapbooking.
trackback
Så här skriver Tess i mailet:
Jag har använt papper från Stella Rose My minds Eye som fanns i mina gömmor. Jag har även använt ett orangegult cardstock.
Jag har skurit en mindre del av det ena pappret som jag sedan dels har rivit sönder samt stansat med en punch från Martha Stewart med hjärtan i kanterna. Sedan har jag tonat in kanterna med en av Tim Holtz stämpeldynor i en brun ton.
På ena sidan av grundpappret har jag använt en bit Puncinella som mall och kladdat model paste så jag fått puncinellans mönster och det blir även lite upphöjt istället för om jag använt något annat att tonat in mönstret. Därefter har jag då fäst den långa remsan av det andra pappret. Jag har sedan fäst mina kort samt fört lite journaling på ett litet kort som jag för flera år sedan hittade mallar och sedan skrev ut på skrivaren. Jag har tonat in pappret i en av Tim Holtz dynor och fört lite anteckningar kring fotona.
Jag har skrivit ordet SOVA med Magnolias grand alfa som fick bli denna LOs titel.
Min blogg finner ni på adressen: tess701.blogg.se
