jump to navigation

Authentique – Peaceful 17 november, 2012

Posted by babsan74 in Designteam, Jul, Kortmakeri.
Tags: , , , ,
trackback

När Authentique-serien ”Fresh” kom blev jag överförjust och hade därför höga förväntningar på deras julserie – förväntningar som (tack och lov) infriades. ”Peaceful” är en serie i vitt, beige, grått, svart och ljusgrön. Inte de traditionella julfärgerna direkt, men det passar mig det. Papperna har en tjock härlig kvalité, ungefär som Crate, som är härlig att jobba med. 

Till det här kortet har jag använt ”Chill – Newsprint snowflake” som jag stansat cirklar ur med en Spellbinderdie. Jag har även tagit tillvara texten på den lilla remsan längst ner, där namnet och tillverkaren brukar så, och gjort en vimpel. Kanterna inkade jag med fluid chalk, Charcoal. Framsidan av kortet har jag embossat till hälften med en embossfolder och mistat med glimmer mist ”Black magic”. Snöflingorna är utstansade med en punch liknande den här och har fått var sin blingsten i mitten. En dymoremsa fick utgöra hälsningen. 

Följande två kort är ganska snarlika. Här har jag använt ”Solitude – Winter birds” på det första och ”Chill – Newsprint snowflake” på det andra. Övrigt material är glimmer mist ”Black magic”, glimmer glamOrganic garden”, textstämplar från Dylusions, svarta halvpärlor och MS-punchen ”Himalayan snowflake”. Stämpeln är privat.

Tack för titten! / Babsan

PS. Ni kommer väl ihåg att det pågår en tävling? Vi vill gärna se just ditt bidrag

