jump to navigation

Julkort och kort 18 november, 2012

Posted by Tettiz in Designteam, Jul, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Har ni börjat med julkorten, eller gör ni dem i sista momangen?

Jag är lite av en grinch – även om jag tycker om att göra och skicka julkort – så jag brukar vänta ganska länge innan jag gör mina julkort. Det här första julkortet gjorde jag på en scrappträff i slutet på oktober, så jag är väl inte SÅ sen med att börja i år i alla fall.😉


Material:

* Vit cardstock

* Mönstrade papper – Authentique – Peaceful Chill – Newsprint Snowflake/Newsprint Dot

* Stickers – Authentique – Peaceful Chill

* Rosor och rosenknoppar i olika storlekar

* Vita självhäftande pearls

Men, för att väga upp julkorten så måste jag ju göra lite andra sorters kort också!🙂 Detta kort är faktiskt gjort med Halloweenpapper – bara för att Halloween är passerat, så behöver man inte gömma undan sina papper! Jag har kladdat lite med vit och ljusgrön akrylfärg ovanpå det mönstrade pappret, bara för att få lite mer färg och struktur:

Material:

* Cardstock

* Mönstrat papper – Echo Park – The Apothecary Emporium – Catatonic

* Akrylfärg Plus Color Hobbyfärg (white och lime green)

* Dylusions 5×8 stencil – Dotted flowers

* Bokmärken med fjärilar

* 3d-kuddar

* Stämpel från Unity Stamps ark ”Empowered Words” – mina favoriter – men det vet ni ju vid det här laget…😉

Ha det så gott och pyssla lugnt nu!

/ Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. zoegakatten - 20 november, 2012

Supervackert! Jag har fortfarande inte hämtat mig från när jag gick in i ”julkortsväggen” för ett antal år sedan, så det vette sjutton hur jag ska lösa det för än har jag inte pysslat några i alla fall.🙂


Sorry comments are closed for this entry

