jump to navigation

Fröpåsar 19 november, 2012

Posted by karinsg in Altrat, Designteam.
Tags:
trackback

med egensamlade fröer är en uppskattad gå-bort-present! I de här finns det fröer av min blomman-för-dagen från i somras.

Efter att ha stansat ut och gjort mina pocket envelopes i kraftcardstock så var det dags att dekorera. Eftersom en av mottagarna är involverad i ett bi-kooperativ i Majorna i Göteborg ville jag att det skulle vara lite honungstema. Började med att clearembossa  med Rangers nya eminenta emboss it dabber (ska finnas i butiken)  då blev det lite kraftigare mönster som nere i högra hörnet. Vill man ha lite finare linjer använder man någon embossingdyna . Jag använde en stämpel liknande den som finns här. Sen färgade jag in det hela med distressinks, milled lavender och dusty concorde. Stämplade fjärilar som de här eller de här och det lilla söta biet! Ramade in det hela med min splashstämpel från Inkido, den är väl använd kan jag lova! Kolla med Anna om den kanske finns att ta hem fortfarande annars finns det många fina som man kan använda på ett liknande sätt från Tim Holtz Stampers Anonymous. Till blomnamnet har jag använt mina Prima Press på två olika sätt. Två brads i lila fick agera förslutning tillsammans med lite snöre.

Hur går det med julkorten??? Har ni börjat än eller är ni kanske klara? Själv har jag när jag skriver detta inte ens börjat så nästa vecka blir det iallafall inte några julkort från mej men väl en kvartett i brunt! 🙂

Vi ses då!

/Karin

Kommentarer

1. zoegakatten - 20 november, 2012

Å så söta!


Sorry comments are closed for this entry

