jump to navigation

Embossingfolder och lim – teknikbeskrivning 23 november, 2012

Posted by Elin in Kortmakeri, Teknik.
trackback

Hej på er!

Jag har testat en ny teknik som jag fick tips om av Anna. Den är superenkel! Det enda som behövs är en embossingfolder och ett lim som inte är kladdigt när det har torkat. Jag använde Claudine Hellmuths multi-medium och det fungerade perfekt.

Såhär gör du: 
Sprid ut lim / multi-medium på ena sidan av en embossinfolder. Färga in limmet om du vill. Jag sprayade över lite Dylusions Ink Spray i färgen Cut Grass på mitt första försök. Sedan är det bara att koppla på tålamodet och vänta vänta vänta tills limmet har torkat. Det tar ungefär ett dygn. När limmet är torrt kan du dra bort hela biten från embossingfoldern i ett stycke.

Såhär blev mitt färdiga kort. Jag drog en svart stämpeldyna över ”limarket” för att få lite extra djup innan jag fäste det på en kortbas. Dekorerade jag med med stjärnor stansade i wellpapp och prickiga band.

Här testade jag en annan embossingfolder och sprayade över med Chalkboard Glimmer Mist i färgen Teal High Heel. Resultatet blev väldigt mörkt men ändå riktigt läckert.

En rolig teknik som ger ett läckert resultat. Jag tycker absolut att ni ska testa det här.
/Elin

Material:
Claudine Hellmuths multi-medium
Embossingfoldrar
Dylusions Ink Spray – Cut Grass
Tattered Angels Glimmer Mist Chalkboard – Teal High Heel
Wellpapp
Dymoremsa
Bling
Stjärndies från Spellbinders
Orange/svart band
Orange/vitt band
Grattisetikett på snöre

Kommentarer

1. AnnaB - 26 november, 2012

Så himla snyggt det blev! Måste prova!

2. Zarah - 26 november, 2012

Otroligt SNYGGT! Älskar särskilt det blå!😀


Sorry comments are closed for this entry

