jump to navigation

WIP – Work in progress 24 november, 2012

Posted by babsan74 in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Jag hade hittat jättefina papper hos Anna, ”History blooms”  och ”Hanging out rainbow” från MME, och det perfekta fotot till, färgmässigt, så jag plockade fram ett stycke brunt cardstock som skulle passa perfekt till bakgrund. Meeeeen det såg ju lite småtråkigt ut så jag tog fram gesso och en mask från Tim Holtz (urtavlan) som jag tänkte skulle passa till temat. Det var ju bara det att jag insåg inte hur mycket kladd det skulle bli runt om, den är ju helt utstansad. Jamen då plockar vi fram några stenciler och duttar runt om. Perfekt.

Det var ju bara det att det såg fortfarande lite småtråkigt ut med bara gesso och cardstock, liksom så fram med alla bruna mister från Tattered Angels och Dylusions. Squirt squirt. Oj! Vad hände nu? Jo misterna reagerade lite konstigt så på vissa ställen blev det rosa och på andra grönt. Inte så snyggt till de papper jag hade tänkt mig precis.

Bara till att leta fram andra papper och foton. Valet föll på en serie från Prima som heter ”Nature Garden” och ett gäng svartvita foton av undertecknad från förra julen. Rafsade runt i mina lådor och plockade fram en drös dekorationer som jag tänkte skulle få komma till användning.

Men, nu blir det ju sällan som jag har tänkt så jag tror inte att en enda av de framplockade dekorationerna finns med på layouten. Jo förresten, spetsstumparna. Istället blev det så här:

En utstansad pippi från Marianne Design, ”Bird on large branch”. Den var vit från början men jag målade den med glimmer mist och chalkade kanterna här och var. Knappen är en baksida av en Prima-knapp som jag färgat in med Inka gold och petat fast en rub-on (privat) på. Utöver det en liten textremsa (privat) som också målades med glimmer mist men också fick ett lager crackle paint, min favoritprodukt! Några ”Sprocket gears” från Tim Holtz tittar fram här och var.

Doilyn kommer också den från de privata gömmorna (Maya road är tillverkaren). Bokstäverna kommer från Adorn it, liknande finns här. Jag fick för mig att jag skulle måla lite med glimmer glam, ”Golden goddess”, runt kanterna.

Ooops! Den löste upp dylusionsmisten så det blev stora brunrosa fält lite överallt.  Så tokigt det kan bli. Fick ta fram gesson igen och försöka täcka över det värsta. Det gick så där….. Trä”asterisken” kommer från Studio Calico, i butiken finns det just nu ”Transportation” och ”Butterflies”, och den har fått Inka gold och glossy accents.

Alltså, en gulbrun clean-and-simple LO om min dotter blev… tja… det här. Så jobbar jag. Hur jobbar du?

Tack för titten! /Babsan

PS. Ni kommer väl ihåg att det pågår en tävling och vi vill gärna se just ditt bidrag!

Kommentarer

1. AnnaB - 26 november, 2012

Så roligt att höra om din process!🙂 Det låter väldigt välbekant. Jag ändrar mig också ofta längs vägen och vet sällan när jag startar vart jag kommer att hamna till sist…🙂 Din layout blev superfin!

2. Zarah - 26 november, 2012

Åhej åhå – vad SNYGGT!


Sorry comments are closed for this entry

