jump to navigation

Årets första 3 december, 2012

Posted by karinsg in Designteam, Jul, Kortmakeri.
Tags:
trackback

julkort från mej kommer här! Ja, inte mina första för i år då da men i Pysslotekets inspirationsblogg! Jag blev bara tokkär när Teresa Collins julserie Christmas Cottage kom.  På det första i raden av tre  har jag använt arken countdown, medallion och doily tree (baksidan). Vimplarna har jag klippt till på fri hand och julkulan är faktiskt en etikett från Tim Holtz die Tiny tabs and tags som fått en öljett att fästa snöret i. Jag stämplade med en av mina favoritstämplar i år, oxå Timpan Mini Holidays 3CMS114, även Merry Christmas stämpeln finns på det arket och sen glossy accent på.  Stämpeln i hörnan är Inkidos. Innan jag stämplade så mattade jag ner mönsterpapperna med lite gesso med hjälp av fingrarna. Jag fingermålar ofta nuförtiden🙂 .

På nästa kort har jag använt arket Red snowflakes, Gjort en ram av Styled labels och mini labels som jag stämplade med en notstämpel från Tim Holtz, förra årets favorit! Joyful songs CMS119. Den tredimensionella snöstjärnan mini snowflake rosette som blivit lite extra dekorerad med en extra snöflinga och en paper pen plupp. Stämpeln kommer från mina egna gömmor den här gången-

På det sista kortet för idag har jag använt arken: doily tree och sentiments.  Snöflingan (se ovan) fick även här extra dekoration av en rostig snöflinga (tror jag finns i butiken) och en paper penplupp. Etiketten har jag stansat ut ur Tiny tags and tabs och dekorerat med stämplar ur Mini Holidays 3 CMS114 , förutom god jul stämpeln som är min egen men Anna har fått in massor av nya god julstämplar i olika varianter så kika här. Sist men inte minst en doily och en liten bit spets!

Scrappa lugnt så ses vi om en liten vecka!

/Karin

