jump to navigation

Mera MME 8 december, 2012

Posted by babsan74 in Designteam, Kortmakeri, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Jag fick en sista-minuten beställning på ett ”Välkommen till världen”-kort och dum som jag är så har jag ju svårt att säga nej (särskilt om det är smicker och/eller kakor med i bilden). Kompromissade genom att göra ett hyfsat enkelt kort.

Materiallista:

Vit cardstock

Mönsterpapper fråm MME ”Indie chic – Nutmeg”, ”Hanging out rainbow” och ”History blooms” (både fram- och baksidor av båda)

Glimmer mist ”Turquoise blue

Diverse vita blommor

Gula foambokstäver

Stickles ”Yellow

Ticket strip die

Poscapenna, svart

Magnolia- och textstämpel privat

Eftersom jag sällan använder jättemycket mönsterpapper så räcker de ganska långt (vad gör jag då med så många här hemma, kan man undra?) så det blev en LO också av samma papper.

Materiallista:

Distress ink ”Mustard Seed” och ”Brushed Corduroy

Div splatterstämplar, bla från Tim Holtz ”Bitty grunge”, mitt absolut mest använda Timpanset

Mönsterpapper fråm MME ”Indie chic – Nutmeg”, ”Hanging out rainbow” och ”History blooms” (både fram- och baksidor av båda)

Diverse bruna blommor

Trädekorationer från Studio Calico, ”Birds

En kapsyl från Bottle Caps Inc

Thickers från American Crafts, typsnittet heter Lax

Akryldroppar från de egna gömmorna

Jag älskar färgkombinationen i dessa papper – jag blir så glad av dem!

Tack för titten! / Babsan

Kommentarer

1. Zarah - 9 december, 2012

Helt underbara!! ÄLSKAR att du ”doppat” bokstäverna på kortet i glitter. Den idén snor jag! ;D


Sorry comments are closed for this entry

