jump to navigation

Årets julkortsdesign 15 december, 2012

Posted by babsan74 in Designteam, Jul, Kortmakeri, Teknik.
Tags: , , ,
trackback

Imorgon är det sista dagen att posta sina julkort om man tänker använda sig av julfrimärkena. Kan man tänka sig att offra ytterligare 50 öre/st och betala fullt porto så har man till den 20:e på sig. På fem dagar hinner man producera några stycken om man väljer en enkel design. Här har jag prövat en design som DT-mamma Anna tipsade om. Man behöver i princip bara en lite större cirkeldie och ett snyggt, helst dubbelsidigt, mönsterpapper. (Helst inte allt för tjockt då det ska vikas snyggt.) En tutorial till hur man gör hittar du HÄR.

kort241

kort240

Till den undre granen valde jag att använda en die med scalloped edges.

Tips! Jag fick inte mina så symmetriska i botten och ville inte börja klippa så jag gjorde två stycken och limmade ihop. 

Hoppas ni tar det lugnt där ute! Det blir jul även om laxen inte är ”hemmagravad”, pepparkakorna kommer från Konsum och fönstrena inte blivit putsade. Kanske en ännu mysigare (och mer avslappnad) jul till och med?

Kram på er! / Babsan

PS. Innan nån mailar Anna och frågar: Pappret kommer från Fancy Pants men är gammalt som gatan…

