jump to navigation

Gå-bort-ljus 16 december, 2012

Posted by Pyssloteket in Altrat, Övrigt, Jul, Teknik.
Tags:
trackback

Jag gör ofta ett par snabba blockljus till värdparet som bjuder på middag.

DSCN6082 DSCN6083

Jag använde vanliga blockljus från IKEA om jag hade liggandes.
Färgade in stämplar (jag använde mina favoriter Papillon av Tim Holtz)  med Staz On (stämpelfärg som fastnar på ALLT) i svart och brunt, la stämplarna på rygg på bordet (inga akrylblock behövs) och rullade ljusen över stämpeln, man får vara säker på handen så att ljuset inte glider på stämpelfärgen. Sen är det bara att låta stämpelfärgen torka en liten stund, ljus är väldigt glatta så man får ge det ett par minuter.
Lite spets, hampasnöre, satinband och några blommor & blad så var det klart.

/Anna

