jump to navigation

Oortodoxt 22 december, 2012

Posted by babsan74 in Designteam, Kortmakeri.
Tags: , , , , , ,
trackback

Jag är, som jag tror att jag skrivit förut, egentligen inte så förtjust i de ”traditionella” julkorten med tjocka tomtar och tindrande barn. Mottagarna brukar ju dock vara förtjusta i sånt så jag är så glad att jag hittar fler och fler vänner som gillar sånt som jag gillar: Limegrönt, surtomtar och pinuppor till exempel. I dagens bildkavalkad blir det mest sånt🙂

Mönsterpapperna i dagens inlägg kommer från Echo Park, ”This & that Christmas”. De jag har valt heter ”Borders”, ”Journaling cards” och ett som heter ”Plaid & Dots” men som verkar vara slut i butiken, tyvärr. Som vanligt har jag mestadels använt baksidorna.

kort244

Stencil ”Chevron arrows”, Distress ink ”Forest moss”, MS-punch ”Himalayan snowflake”, Glimmer glam ”Organic garden” och stämpel från Inkido. Braden hittade jag i min privata stash. 

kort246

Motivstämpeln kommer från min privata samling men jag kan avslöja att den kommer från KennyK. Textstämplar från Dylusions, ”Christmas words” åsså har jag skvätt glimmer glam, ”Big apple” över bakgrunden. De små stjärnorna är rester från Nestabilitiesdien (som tyvärr inte finns på Pyssloteket, men prata med Anna så kan hon säkert ta hem den) och de har fått ett lager stickles, ”Christmas red”. Till pinuppans luva mm har också använt stickles, ”Frosted lace”. 

kort245

Åter igen en privat motivstämpel. Texten från samma ark som ovan, Dylusions ”Christmas words”. Granarna i bakgrunden kommer också de från Dylusions och jag har stämplat dem med Distress ink, ”Forest moss”. Bakgrunden fick sen ett lager crackle paint. Tyvärr hade jag glömt att jag spätt ut den med vatten vilket fick till följd att dels blev stjärnorna lite suddiga, dels blev det inte mycket till krackelering. På textremsorna valde jag därför Crackle accents efter att jag målat dem med Glimmer glam ”Organic garden

 

alter15

När jag senare på kvällen skulle slå in ett paket så låg det kvar lite jox på skrivbordet. Det fick tjänstgöra som lite extra piff. 

Nu ska jag sluta bombardera er med julsaker, på sin höjd kan det bli nån liten layout när julens bilder är framkallade.

Hoppas ni alla får en riktigt mysig jul- och nyårshelg!

/Babsan

