jump to navigation

Veckobok 2013 25 december, 2012

Posted by kosepute in Övrigt, Bind it all, GästInspiratörer.
trackback

Under 2012 har jag haft en veckobok. Varje vecka har ett uppslag, och på ena sidan sätter jag in foton, och på andra sidan har jag text. Som en dagbok, fast lite mer kortfattat. Jag skriver inte dagbok längre, så detta tyckte jag var jätteroligt. Därför ville jag ha en bok för 2013 också. I mitt paket från Pyssloteket fanns det perfekta materialet för att göra en fin framsida till min bok.

Jag börjar med att skära till en kartongbit som är 15*20 cm. Det tycker jag är lagom storlek på min bok. Pappret som ska sitta på framsidan skär jag lite större. Sedan använder jag decoupagelack över hela kartongen och sätter fast pappret. Sedan skär jag hörnen så de ska bli lättare att vika snyggt.

 

Om man trycker till hörnen ordentligt är det lättare att få dem snygga.

Här har jag vikt in alla sidor och limmat fast ordentligt.

Sedan skär jag till ett papper som är lite mindre än kartongen. Jag tycker att det är snyggt med en liten kant av det andra pappret.

Och så här blev min färdiga framsida. Jag har gjort hålen med min Bind-it-all.

Och så här blev baksidan. Nu är det bara att fylla på med sidor och börja använda min bok.

Materiallista:

Styv kartong. Jag hittar det inte i butiken, men hör av er till Anna om ni är intresserade av att köpa det.

Mönsterpapper: Kaiser Craft-Pina Colada-Banana Leaf

Mönsterpapper: Kaiser Craft-Pina Colada-Coconut Cream (baksidan)

Bind it all- privat

Decoupagelim

Svart cardstock

Alfabetet Santas Workshop-privat

Stickles- Glam Pink och Orange Peel

Glossy Accents

Tack för titten!

Linda

 

 

 

 

 

