jump to navigation

Pickled pear 29 december, 2012

Posted by babsan74 in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , ,
trackback

Mitt i julhelgen så bjuder jag på en LO som andas ljuvlig vår/försommar för visst är det fler än jag som längtar dit nu när julen snart är överstökad? Bilderna är tagna under en cykelpromenad på Lidingö som avrundades med en fika på Långängens gård, en fantastisk liten pärla som jag inte ens visste fanns.

LO100-1

Papperna kommer från Kaiser Krafts serie ”Pickled pear” liksom de motivstickers jag har använt (siffror och bokstäver kommer ur gömmorna). Trädekorationer från Studio Calico är nästan ett måste nu för tiden, här med en touch stickles ,”Yellow”. Under raddan med blommor, som också blivit ”sticklade” har jag fäst ostduk, jag använder Multi-medium från Studio line för att fästa den.  Funkar bra tycker jag. För att skrapa kanterna har jag använt min nya fina ”fotfil” från Prima – helt suverän och ett måste i verktygslådan.

Tack för titten och kom ihåg: Vi går mot ljusare tider och snart sitter vi där i solen och fikar igen!

/ Babsan

