jump to navigation

Precious 31 december, 2012

Posted by karinsg in Altrat, Designteam, Tags, Teknik.
Tags: ,
trackback

Vad passar väl bättre att avsluta 2012 med än en tag till en liten Stina som föddes en dag i september detta år? En ny liten syssling till mina barn och för ovanlighetens skull en liten tjej, det är helt klart ett överskott grabbar på den sidan släkten!

Jag började med att föra över ett mönsterpapper till sticky-back canvas för jag var ute efter textilstrukturen. Det gick ovanligt lätt den här gången utan skavanker… Så här såg det ut, fotat i kvällsljus därav den gula tonen…

DSC_6734

Baksidan lät jag vara med vanligt med samma mönsterpapper. Nu har jag inga fler på-vägen-bilder så här blev slutresultatet:

DSC_6741

Här ser man den härliga strukturen som det blir med sticky-back canvas. Texterna är stämplade med archival ink. Bakgrunderna med distress inks. Bokstäverna är utstansade i vit foam men var så kritvita att de fick gesso på sej. Det fina trähjärtat har jag köpt på en marknad.

DSC_6742

 

Här ser ni att det är slätare, alltså ingen stick-back canvas! Lite struktur fixade jag med en halv doily. Notremsorna låg och skräpade på scrapbordet🙂 Metallhjärtat har jag embossat med distress embossingpowder vintage photo och rangers emboss-it dabber. Det blir en härligt rostig känsla! Dabbern är verkligen suverän till såna här saker! Etiketterna är utstansade i resterna av sticky-backpappret  med Tim Holtz dien Tiny tabs and tags och förutom datumstämpeln så är det genomskinliga dymoremsor som fått lite distressink under sej för att få det i samma tema.

Materiallista:

Sticky-back canvas, mönsterpapper

Effekter: Gesso, distress inks, archival ink, distress embossing powder, ranger emboss-it dabber

Stämplarna är privata men några eller liknande finner du här

Dekorationer: Doilyvit foam, metallhjärta (verkar tyvärr vara tillfälligt slut), dymo, seamfoaming band hittar jag inte heller just nu i webbutiken…kan hända det finns ändå slå Anna en pling och fråga!

Verktyg: Tiny tabs and tags

 

Det var allt för mej för den här gången! Ha en riktigt härlig nyårsafton nu så ses vi igen nästa år!

/Karin

 

