jump to navigation

Flyttdags? 3 januari, 2013

Posted by pysselmalin in Designteam, Kortmakeri, Layout.
trackback

..för sisådär 4 år sen köpte jag en stämpel med texten ”nu går flyttlasset” på något begagnatforum. Tanken var att jag skulle göra egna flyttkort inför den stundande flytten. haah!  Vet inte riktigt hur jag tänkte där men vad jag vet är att den nya adressen meddelades via sms..

Idag har jag iaf gjort ett kort där jag använt den! Pappren kommer från KaiserCraft och kollektionen Seaside. Underbar omväxling från alla julpapper!

flyttlass

Skar till hela kortet i form av ett hus och dekorerade efter smak, lite blommor, lite pärlfloss. Fönstren har fått gardiner av papper och spets. Fönsterglas gjorde jag av overheadfilm! Stämpeln är privat som jag skrev tidigare. Används kanske igen om 4 år?😉

grattis

Gjorde ett grattiskort också. Skar ut 9 cirklar som jag sedan vek in lite av kanten på. Monterade dem tätt ihop, lite effektfullt eller vad tycker ni? Valde texten grattis i det här fallet men egentligen kan det ju stå precis vad som helst!

Ni har väl inte missat januaris tävling? Babsan är den som ligger bakom skissen och hon skriver såhär:

Reglerna är enkla:

Skapa en LO eller ett kort utifrån min skiss (inga digitala alster, tack). Du får självklart vrida och vända på skissen men det ska tydligt synas att skissen legat till grund för ditt alster. Dessutom, eftersom jag är inne i en ”stencilperiod” måste ditt kort/din layout innehålla någon form av mask eller stencil, köpt eller hemgjord spelar ingen roll.

Alstret ska vara nygjort till den här tävlingen och du får inte delta i någon annan utmaning med det. Givetvis får du visa upp det i din blogg, länka gärna tillbaka till Pyssloteket :-)

Du mailar ditt bidrag till tavlingpyssloteket [snabela] gmail [punkt] com senast den 31 januari. Förminska bidraget till ca 600 x 600 pixlar, tack, och döp filen till ditt namn.

Vinnaren, som utses av Anna och designteamet, får – förutom äran – en liten överraskning med posten.

Skiss

Jag blev galet inspirerad av skissen och har gjort två layouter. Idag visar jag den ena, nästa kommer om ett par veckor! Allt på denna LO kommer från mina privata gömmor.. som börjar bli djupa!

Babsan inspiration

Materiallista till korten:

cardstock

kaisercraft Seaside

blommor

spets

paper pen

overheadfilm

pärlfloss

Ha det gott!

/Malin

