jump to navigation

Inspirationsalster 5 januari, 2013

Posted by babsan74 in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , , ,
trackback

Ni glömmer väl inte bort vår januaritävling, en skiss med tvist? Här kommer en LO utifrån den utmaningen där jag valt att använda min stencil på ett lite ovanligt sätt: Jag har ritat av hexagoner från TCWs ”Hexagons” på en bit kraftfärgad cardstock. Därefter har jag klippt ut dem, färgat in dem med distress stains (Black soot & Peeled paint) och stämplat splatterstämplar på dem med Archivaldyna. På bakgrunden har jag skvätt Glimmer glam (Organic garden & Stiletto)  och jag har även använt Stiletto för att måla hexagonerna från Studio calico och foambokstäverna. Datumet har jag – försökt – stämpla dit med en Roller date stamp från American Crafts. (Tips från coachen, provstämpla den först så ni ser att ni fått datumet rakt….) Ramen har jag ritat med min favoritpenna av märket Posca, journalingstämpeln är gammal och kommer från gömmorna.

LO01

 

Tack för titten!

/ Babsan

