jump to navigation

Massor med färg… 15 januari, 2013

Posted by zoegakatten in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
trackback

Jag har gjort en layout där jag täckt hela bakgrunden med färg, massor med färg!  Jag började med att limma fast diverse olika dekorationer och sedan målade jag alltihop vitt med gesso. När gesson var torr målade jag med akrylfärg. Jag blev inte riktigt nöjd utan jag la min bakgrund åt sidan. I ganska många veckor låg den i en av alla högar med halvfärdiga projekt, innan jag till sist fick för mig att ta fram den och mista hela bakgrunden med Chalkboard Glimmer Mist i ett par olika färger. Jag dränkte i princip sidan, i massor med mist. När den var torr skvätte jag också lite Glimmer Glam över den och vips så föll allt på plats och jag kunde göra färdigt min layout.

pysslo H vers2 600

Jag limmade bland annat fast ”webribbon”, diverse metalldekorationer och två olika sorters blommor på min bakgrund.

pysslo H detalj3 600

Både fjädern och canvasblomman med det prickiga resistmönstret är färgade med Chalkboard Glimmer Mist.

pysslo H detalj4 600

Material:

Cardstock, gesso, akrylfärgChalkboard Glimmer Mist, Glimmer Glam, band med bokstäver, webribbon, fjäder, minirosor, cherry blossomtårtpapper, Prima Mistables Resist Canvas Flower

 

Det var vad jag hade att bjuda på idag! Hoppas att ni har en finfin tisdag!

/Anna

