jump to navigation

Ren njutning.. 17 januari, 2013

Posted by pysselmalin in Designteam, Layout, Scrapbooking.
trackback

Innan… i mitt tidigare liv…. eller som vi kallar det här hemma btk (before the kids).. så reste jag en del. Sommaren 2008 var jag i grekland på en ö som heter Thassos och bara njöt! Jag reste ner helt ensam och hade massor av egentid, men lärde också känna en kille vid namn Stamatis som bor där. Det är han som tagit bilden.

Pappren kommer från seaside collection från KaiserCraft precis som de gjorde i mitt förra inlägg. Härligt somriga papper!  Sommarhatt, moccaband som får symbolisera halmen i parasollen och lite blommor får stå för dekorationerna. Ordet njutning har jag skurit ut med min Solhouette Cameo.
LOnjutning

De små parasollen klippte  jag ut ur pappret och gav dem ett lager med glossy accents.
njutning1

 

Hexagonerna är wood veneers från Studio Calico, det finns en uppsjö med olika sorter.   Hittar du inte den du söker i butiken kan säkert Anna ta hem! Jag valde att måla mina med inka gold, nyansen steel blue, skar sedan y ordet ”ren” med min cameo och limmade på.

Glödlampan som ses i bakgrunden är från Primas ”junkyard findings”.


njutning2

 

 

Du har väl inte missat januaritävlingen? Än finns det lite tid att delta, mer kan du läsa här. Det är en otroligt inspirerande skiss och idag bjuder jag på ännu en LO som inspiration!

babsan inspiration2


Materiallista:

cardstock

Mönsterpapper Seaside från KaiserCraft

div. dekorationer

blommor

band

wood veneers

inka gold

ha det så bra!

/Malin